Автоматизация процессов противодействия мошенничеству на протяжении последних 7–10 лет проводилась преимущественно с применением западных/импортных продуктов, но антифрод-направление имеет уникальные особенности для различных стран и регионов. Специфика схем и способов хищений, особенности стандартов в различных отраслях в РФ и постсоветском пространстве оказывала сильное влияние на требования к реализации проектов по антифроду. Накопленная при реализации различных проектов экспертиза — от защиты каналов обслуживания клиентов до решения задач в области ПОД/ФТ — позволила компаниям разработать конкурентные решения, предусматривающие российские потребности и предоставляющие тот важный функционал, который недоступен в западных аналогах.
< ... >
During the last 7–10 years an automation of fraud prevention processes has been carried out mainly with using of imported products, but the antifrod direction has unique features for different countries and regions. The specifics of schemes and methods of theft, the specifics of standards in various industries in the Russian Federation and the post-Soviet space had a strong impact on the requirements for implementing antifrode projects. The inspection — from protecting customer service channels to counteraction to money laundering problems — enabled companies to develop competitive solutions that are cover Russian demands and provide that important functionality that is not available in foreign counterparts.
Keywords:
fraud, anti-fraud, counteraction to money laundering, theft, remote banking service, processing, bank cards, cash settlement services