Статья посвящена анализу причин и следствий фрагментарного подхода к решению научных и методических задач на материале защиты информации, а также разделению клиповости и фрагментарности. Это разделение необходимо провести и обосновать для того, чтобы сделать ясно видимыми попытки объяснить недостатки научных исследований и их результатов тенденциями развития нейробиологических особенностей человека. В качестве иллюстративного материала используются научные и методические тексты в предметной сфере защиты информации, вводящие и использующие термины и их определения.
< ... >
This article aims to examine the causes and consequences of a fragmented approach to solving scientific and methodological problems in the context of information security, as well as the distinction between clip thinking and fragmentation. It’s crucial to underscore this distinction to shed light on potential limitations in scientific research and its conclusions linking the clip thinking phenomenon exclusively to neurobiological changes in modern humans. Existing scientific and methodological texts on information security were employed in the article as examples to demonstrate the problematic application of these terms and their definitions.
Keywords:
clip culture, fragmentation, scientific methodology, information security, terms, definitions